Keresőoptimalizálás

A keresőoptimalizálás az évek során jelentősen átalakult. Mára már, a Google a SEO részének tekinti magát a design-ot és a felhasználói élményt, azaz a UX-et is.

Manapság az internetes keresők, ezen belül a Google bonyolítja le az internet forgalmának döntő részét. Felhasználók a Google segítségével keresnek szolgáltatásokat, termékeket ezért nagyon fontos, hogy honlapunk, a számunkra fontos kifejezésekre minél jobb helyezést érjen el. Hiába kínáljuk a legjobb terméket, vagy szolgáltatást, ha azzal a potenciális vásárlóink sohasem találkoznak.

A keresőoptimalizálás egy igen összetett, nagy odafigyelést igénylő folyamat, mely gyakorlatilag a honlap összes elemét érinti. Elengedhetetlen a célok meghatározása, kulcsszó kutatás, konkurencia elemzés is.

Nem mindegy, hogy kire bízzuk ezt a munkát, mert egy rosszul megtervezett és kivitelezett keresőoptimalizálás, akár ellenkező hatást is elérhet és visszafordíthatatlan károkat okozhat weboldalunk teljesítményében.

A keresőoptimalizálás esetén minden esetben érdemes hosszútávban gondolkozni. Az egyes módosítások eredményei hetek múlva jelentkezhetnek a találati listákon, így akinek gyors eredményre van szüksége annak inkább a reklámkampányok ajánlhatóak.

Viszont a keresőoptimalizálásnak van egy előnye a lassúsága ellenére is, mégpedig az eredmény tartóssága, amely évekre szólhat, nem csak addig élvezhetjük előnyét amíg fizetünk érte, mint a reklámok esetében.

keresőoptimalizálás

A keresők rengeteg szempontot vesznek figyelembe, mikor a találati listájukat összeállítják. Lássuk melyek ezek a szempontok.

Webdesign

A kulcsszó, a “mobile first” kifejezés. Manapság már sokkal nagyobb súllyal nyomnak latba a mobilos keresések, ugyanis erről a területről számíthatunk a a legtöbb látogatóra, ezt a google is felismerte ezért a találati listákon előnyben részesíti azokat a honlapokat, melyek megjelenése, design-ja, mobilra is optimalizálva lett. A mobilnézettel nem rendelkező honlapokat hátrasorolással bünteti.

Emellett a közvetett információk is rendkívül fontosak. Egy rossz design, vagy rossz kialakítás miatt visszaforduló látogatók nagy száma, azt az üzenetet közvetíti a Google számára, hogy a honlappal baj van, rossz minőségű, ami pozícióvesztésben nyílvánul meg.

Sebesség és méret

A fentihez némileg kapcsolódva fontos egy honlap betöltési sebessége és mérete is. Egy gyors honlap növeli a felhasználói élményt, ezzel csökken a visszaforduló látogatók száma, nő a konverzió. A Google célja, hogy jó minőségű honlapokat ajánljon a felhasználóinak, mert ezzel nő a belé vetett bizalom. Ennek egyik sarokpontja a honlap sebessége, mely nem csak a szerverek sebességétől függ, hanem a honlap programkódjának, a rajta található képeknek, grafikai fájloknak a megfelelő optimalizálásától is.

A honlap felépítése

Fontos, hogy a honlap jól átjárható, a keresők által könnyen feltérképezhető legyen. Rendelkezzen minden szükséges, keresők számára fontos paraméterrel, jól beállított META mezőkkel, valamint keresőbarát url-ekkel.

A honlap szöveges tartalma

Talán a legfontosabb paraméter. Manapság már nem szokott ezzel probléma lenni, de első pontként érdemes megjegyezni, hogy a tartalomnak a keresők által olvashatónak kell lennie. Ezen felül a tartalmat úgy kell megírni, hogy a keresők számára teljesen egyértelmű legyen miről is szól. A számunkra fontos kifejezéseket megfelelő mennyiségben kell, hogy tartalmazza mind a kenyérszöveg, mind a címsorok, kiemelések, de akár még a képaláírások is. Persze túlzásba se szabad esni, meg kell találni az egyensúlyt a megfelelő mennyiség és a természetesség között.

Linkmarketing

A keresők az alapján is szavazhatnak bizalmat egy honlapnak, hogy azt más, a keresők bizalmát élvező honlapok is ajánlják. Vagyis linkkel hivatkoznak rá. Persze nem mindegy milyen link szöveggel teszik azt és az sem, hogy emellett még menni és milyen minőségű oldalra hivatkoznak a miénk mellett. Ezen a területen kell a lehető legóvatosabban eljárnunk, mikor hivatkozásokat szeretnénk szerezni máshonnan a honlapunkra, mert nagyon könnyen tehetjük tönkre a honlapunk eredményeit. A keresők ugyanis nagyon nem szeretik, ha az orruknál fogva akarjuk vezetni őket és ha erre “rájönnek” kíméletlen büntetéseket szabnak ki.

Mindenképpen kerülni kell azokat a szolgáltatásokat melyek oldalunkra mutató hivatkozásokat kínálnak nagy számban, ellenkező esetben visszavonhatatlan károkat szenvedhet weblapunk.